ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Χρύσα και... κλαρινέτο στο μουσείο

Το MOMus της Θεσσαλονίκης έσπασε την καραντίνα για να υποδεχθεί έναν και μοναδικό επισκέπτη

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες το MOMus της Θεσσαλονίκης έσπασε την καραντίνα για να υποδεχθεί έναν και μοναδικό επισκέπτη. Ο ζωγράφος και συνθέτης Παύλος Μιχαηλίδης πέρασε το πρωινό του παρέα με τα τρία έργα της Χρύσας που βρίσκονται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης προκειμένου να μεταφέρει το οπτικό ερέθισμα των εντυπωσιακών γλυπτών στην παρτιτούρα για το πρόγραμμα «Μουσική για το Μουσείο» που υλοποιείται από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus) σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

«Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα την πρόταση να συνδέσουμε τις δύο τέχνες, τη μουσική με τα εικαστικά, αλλά και τους δύο τόπους, τη Θεσσαλονίκη με τη Νέα Υόρκη όπου έζησε και δημιούργησε η Χρύσα», μας λέει ο κ. Μιχαηλίδης. Το βασικό στοιχείο από το οποίο άντλησε την έμπνευσή του ο Θεσσαλονικιός συνθέτης ήταν τα φώτα νέον και η επαναληπτικότητα στα έργα της γλύπτριας. Το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης ήταν το έργο «Νέον, για μπάσο κλαρινέτο» που κινείται στο φάσμα της σύγχρονης μουσικής φόρμας και εκτέλεσε ο ταλαντούχος κλαρινετίστας της ΚΟΘ Αλέξανδρος Σταυρίδης.

Η εκτέλεση του έργου κινηματογραφήθηκε από τον σκηνοθέτη Γιώργο Σινιόσογλου και θα παρουσιαστεί την Παρασκευή (στις 5 μ.μ.) στα διαδικτυακά κανάλια της ΚΟΘ και του MOMus, στο πρώτο από τα τέσσερα συνολικά επεισόδια του προγράμματος «Μουσική για το Μουσείο». Η αναπληρώτρια διευθύντρια του MOMus Συραγώ Τσιάρα και η καλλιτεχνική διευθύντρια της ΚΟΘ Ζωή Τσόκανου έφεραν σε επαφή τις δύο τέχνες. Από τη μια πλευρά επιλέχθηκαν τέσσερις μουσειακοί χώροι με εμβληματικά έργα και από την άλλη οι συνθέτες που ανέλαβαν να γράψουν τα μουσικά έργα για σόλο όργανα και μικρά σχήματα σε αυτή την ιδιαίτερη συνθήκη.

Το MOMus της Θεσσαλονίκης έσπασε την καραντίνα για να υποδεχθεί τη... μουσική.

Η επιλογή της αίθουσας με τα έργα της Συλλογής Ιόλα θεωρείται κάπως αυτονόητη καθώς σε εκείνα τα έργα βασίστηκε αρχικά η ίδρυση του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Τα έργα της Χρύσας αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές προσθήκες, που όμως λόγω της θέσης τους (αναρτημένα σε ύψος) ξεφεύγουν καμιά φορά από το βλέμμα του επισκέπτη. Τα έργα της Αίθουσας Απέργη διακρίνονται για την ένταση και την οξύτητά τους, στοιχεία που μπορούν να ερμηνευτούν μουσικά, ενώ η περιοδική έκθεση «Βάλ’ τους Χ», με θέμα σκίτσα για τη ρατσιστική βία, αναδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο καθώς δεν πρόλαβε να γίνει γνωστή στο κοινό λόγω του κορωνοϊού. «Δεν θέλαμε το μουσείο να είναι στο φόντο και νομίζω ότι με την κινηματογράφηση αναδεικνύεται και μια οπτική αφήγηση που ενώνει τις δύο τέχνες», σημειώνει η κ. Τσιάρα.

Από την ΚΟΘ θα δούμε στα επόμενα επεισόδια του προγράμματος τον φλαουτίστα Γιάννη Ανισέγκο στην Αίθουσα Απέργη να παρουσιάζει το έργο της Δήμητρας Τρυπάνη «AprèS», την πιανίστα Μαριλένα Λιακοπούλου να ερμηνεύει το έργο «Echo Lontano» του Μενέλαου Πειστικού στην έκθεση «Βάλ’ τους Χ», τους βιολονίστες Θοδωρή Πατσαλίδη και Κωνσταντίνο Καμπάνταη και την τσελίστα Μαρία Ανισέγκου στη Συλλογή Ιόλα να παρουσιάζουν τη Σονάτα για δύο βιολιά και τσέλο του Δημήτρη Οικονόμου. Η συνεργασία των φορέων θα συνεχιστεί και το καλοκαίρι, στο πλαίσιο των θερινών εκδηλώσεων που προγραμματίζει το υπουργείο Πολιτισμού.

Από Παρασκευή 8 Μαΐου στα διαδικτυακά κανάλια της ΚΟΘ και του MOMus.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση