ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 12:37
22°
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Πολιτισμός

Οι προβλέψεις του Κάιλ Μπιουκάναν των New York Times για τα Οσκαρ

Newsroom Κ, Αθήνα

Θεωρεί ότι το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν, είναι το «φαβορί» στις περισσότερες κατηγορίες.

KYLE BUCHANAN / THE NEW YORK TIMES

Ο Κάιλ Μπιουκάναν, ο διάσημος κριτικός κινηματογράφου των New York Times, γνωστοποίησε τις προβλέψεις του για τα φετινά Οσκαρ για οποία είναι το ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου είναι υποψήφια σε δέκα κατηγορίες, ανάμεσα τους και για Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία και Καλύτερου Πρωτότουπου Σεναρίου, ενώ οι πρωταγωνίστριες της ταινίας, Ολίβια Κόλμαν, Έμμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάις είναι επίσης υποψήφιες στις αντίστοιχες κατηγορίες.

Ο Μπιουκάναν θεωρεί ότι το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν, το οποίο έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από τους περισσότερους κριτικούς, κερδίζοντας μάλιστα και το βραβείο καλύτερης ταινίας από την Ένωση Αμερικανών Σκηνοθετών (Directors Guild of America) είναι το «φαβορί» στις περισσότερες κατηγορίες και αποτελεί τον «βασικό αντίπαλο» της ταινίας του Λάνθιμου.


Οι συντελεστές της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, μαζί με τον σκηνοθέτη, στο κόκκινο χαλί του 75ου Φεστιβάλ της Βενετίας.

Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι καμία ξενόγλωσση ταινία δεν έχει κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας μέχρι στιγμής, ενώ το γεγονός ότι η ταινία του Κουαρόν διανέμεται μέσω της streaming πλατφόρμας του Netflix, αποτελεί μία ακόμη ιδιαιτερότητα.

Πολλοί εκλογείς των Όσκαρ φαίνεται να λάτρεψαν και το «Πράσινο Βιβλίο», το οποίο κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας από την συχνά προφητική Ένωση Αμερικανών Παραγωγών, αλλά η ταινία δεν έλαβε καν υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία στα Όσκαρ.

Αν και υπάρχουν δύο ξεκάθαρα φαβορί, «το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει», σημειώνει ο Μπιουκάναν: άλλωστε το «A Star Is Born», κάποτε φαινόταν ανίκητο και τώρα φαίνεται ότι δεν θα πάρει κάποιο βραβείο.

Καλύτερη Ταινία

✓«Ρόμα»

«Ένα Αστέρι Γεννιέται»

«BlacKkKlansman»

«Black Panther»

«Bohemian Rapsody»

«Η Ευνοούμενη»

«Πράσινο Βιβλίο»

«Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία»


Στιγμιότυπο από την ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν, «Ρόμα», το οποίο θεωρείται το φετινό «φαβορί» από τον κριτικό των New York Times.

Από τις υπόλοιπες υποψηφιότητες, μία νίκη για το «BlacKkKlansman» του Σπάικ Λι ή του Black Panther, μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές της Marvel για φέτος, θα αποτελούσε ιστορικό γεγονός. Η «βασιλική» κωμωδία του Γιώργου Λάνθιμου συγκέντρωσε 10 υποψηφιότητες και είναι ανάμεσα στις «δυνατές» υποψηφιότητες. Τα δύο μιούζικαλ που βρίσκονται στις υποψηφιότητες, έχουν παθιασμένους υποστηρικτές και εξίσου παθιασμένους σκηνοθέτες. Τέλος, μία ψήφος για το «Vice», το οποίο πραγματεύεται την δίωξη του Ντίκ Τσέινι, αντιπροέδρου της κυβέρνησης του Τζορτζ Μπους, θα μπορούσε να στείλει και ένα πολιτικό μήνυμα, τονίζει ο Μπιουκάναν.

Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, ο Μπιουκάναν πιστεύει ότι το βραβείο θα πάει στο «Ρόμα», μία νίκη που θα αποδειχθεί ιστορική για το Netflix και την βιομηχανία του κινηματογράφου συνολικότερα. Αν μία ταινία που διανέμεται μέσω υπηρεσιών streaming τότε τα «πάντα είναι ανοικτά», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μπιουκάναν.

Καλύτερη Σκηνοθεσία

✓ Αλφόνσο Κουαρόν, «Ρόμα»

Γιώργος Λάνθιμος, «Η Ευνοούμενη»

Σπάικ Λι, «BlacKkKlansman»

Άνταμ ΜακΚέι, «Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»

Πάβελ Παβλικόφσκι, «Ψυχρός Πόλεμος»


Ο Κουαρόν είναι το «φαβορί» για το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, σύμφωνα με τον Μπιουκάναν.

Αν και οι ταινίες των Μπάρι Τζένκινς και Στίβ ΜακΚουίν έχουν κερδίσει τα βραβεία της Καλύτερης Ταινίας, κανένας από τους δύο σκηνοθέτες δεν έχει κερδίσει το Όσκαρ του Καλύτερου Σκηνοθέτη. Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο, ώστε ο Σπάικ Λι να γίνει ο πρώτος Αφροαμερικάνος σκηνοθέτης που θα κερδίσει στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά βρίσκεται απέναντι στον Αλφόνσο Κουαρόν, ο οποίος έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις φέτος. Αν και η Ακαδημία θέλει να «ανταμείψει» τον Λι, ο οποίος δεν έχει κερδίσει πότε στα Όσκαρ, θα είναι δύσκολο να ξεπεράσει τον Κουαρόν, υπογραμμίζει ο Μπιουκάναν

Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο

✓«Η Ευνοούμενη»

«Ακρότητες»

«Πράσινο Βιβλίο»

«Ρόμα»

«Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»


Ο Γιώργος Λάνθιμος στα γυρίσματα της «Ευνοούμενης».

Το «Πράσινο Βιβλίο» κέρδισε στις Χρυσές Σφαίρες, «Η Ευνοούμενη» κέρδισε στα BAFTA και η Ένωση Σεναριογράφων έδωσε το βραβείο στο «Eight Grade» του Μπό Μπέρνχαμ, το οποίο δεν είναι καν υποψήφιο στα φετινά Όσκαρ. Τα κύρια φαβορί είναι το «Πράσινο Βιβλίο» και η «Ευνοούμενη», της οποίας οι έξυπνοι διάλογοι μπορεί να κάνουν τη διαφορά.

Α’ Γυναικείος Ρόλος

✓ Γκλέν Κλόουζ, «Η Σύζυγος»

Γαλίτζα Απαρίσιο, «Ρόμα»

Ολίβια Κόλμαν, «Η Ευνοούμενη»

Lady Gaga, «Ένα Αστέρι Γεννιέται»

Μελίσα Μακάρθι, «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»


Η 71χρόνη Γκλέν Κλόουζ είναι πιθανό να πάρει το «αγαλματίδιο» 

Η επτά φορές υποψήφια, Γκλέν Κλόουζ, είναι πιθανό λάβει επιτέλους το πολυπόθητο «αγαλματίδιο» για τον ρόλο της ως μυστικοπαθής συζύγος. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που η Κλόουζ είχε έναν τόσο μεγάλο ρόλο, ενώ η 71χρόνη ηθοποιός συγκίνησε με την ομιλία στις Χρυσές Σφαίρες τον Ιανουάριο. Η βασική της αντίπαλος είναι η Ολίβια Κόλμαν, η οποία κέρδισε το αντίστοιχο βραβείο στα BAFTAs, αναφέρει ο Μπιουκάναν.

Α’ Ανδρικός Ρόλος

✓ Ράμι Μάλεκ, «Bohemian Rapsody»

Κρίστιαν Μπέιλ, «Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»

Μπράντλει Κούπερ, «Ένα Αστέρι Γεννιέται»

Γουίλεμ Νταφό, «Στην Πύλη της Αιωνιότητας»

Βίγκο Μόρτενσεν, «Πράσινο Βιβλίο»


Η «μεταμόρφωση» του Ράμι Μάλεκ μπορεί να τον κάνει έναν από τους νεότερους νικητές στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Στους εκλογείς των Όσκαρ αρέσει μία καλή μεταμόρφωση και σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: ο Ράμι Μάλεκ και ο Κρίστιαν Μπέιλ. Ο Μάλεκ συγκέντρωσε θετικές κριτικές για την ερμηνεία του και σε συνδυασμό με την επιτυχία της ταινίας, μπορεί να «γράψει ιστορία» όντας ένας από τους νεότερους νικητές του βραβείου.

Β’ Γυναικείος Ρόλος

✓ Ρετζίνα Κινγκ, «If Beale Street Could Talk»

Έιμι Ανταμς, «Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»

Έμμα Στόουν, «Η Ευνοούμενη»

Μαρίνα ντε Ταβίρα, «Ρόμα»

Ρέιτσελ Βάις, «Η Ευνοούμενη»


Η Έμμα Στόουν και η Ολίβια Κόλμαν από στιγμιότυπο της «Ευνοούμενης».

Σε αυτή την κατηγορία υπάρχει ο πιο έντονος ανταγωνισμός. Η Ρετζίνα Κίνγκ κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο των Critics Choice, αλλά δεν ήταν καν υποψήφια για στα BAFTA και στα Βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών (SAG). Τα δύο τελευταία βραβεία κέρδισε η Ρέιτσελ Βάις, η οποία έχει και τον ανταγωνισμό της συμπρωταγωνίστριας της Έμμα Στόουν, γεγονός που μπορεί να «μοιράσει» τις ψήφους, σημειώνει ο Μπιουκάναν.

Β’ Ανδρικός Ρόλος

✓Μαχερσάλα Αλί, «Πράσινο Βιβλίο»

Άνταμ Ντράιβερ, «BlacKkKlansman»

Σαμ Έλιοτ, «Ένα Αστέρι Γεννιέται»

Ρίτσαρντ Γκράντ, «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»

Σαμ Ρόκγουελ, «Vice: Δεύτερος στην Ιεραρχία»


Ο Βίγκο Μόρτενσεν και ο Μαχερσάλα Αλί σε στιγμιότυπο από το «Πράσινο Βιβλίο».

Μπορεί ο Μαχερσάλα Αλί να γίνει ο δεύτερος Αφροαμερικάνος ηθοποιός μετά τον Ντένζελ Ουάσινγκτον που θα κερδίσει πάνω από ένα Όσκαρ; Όλα δείχνουν πώς ναι, καθώς η ερμηνεία του Αλί ως τον ταλαντούχο πιανίστα Ντον Σίρλεϊ στο «Πράσινο Βιβλίο» έχει κερδίσει τις εντυπώσεις μέχρι στιγμής. Υπάρχουν βέβαια δύο μειονεκτήματα: ο Αλί κέρδισε το ίδιο βραβείο πριν από δύο χρόνια για το «Moonlight» και οι εκλογείς μπορεί να διστάσουν.

Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο

✓ «BlacKkKlansman»

«Ένα Αστέρι Γεννιέται»

«Η Μπαλάντα του Μπάστερ Σκράγκς»

«Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»

«If Beale Street Could Talk»


Ο Μπιουκάναν αναρωτιέται αν η «ασφαλέστερη» επιλογή για το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου είναι το «BlacKkKlansman», στο οποίο ο Σπάικ Λι ήταν ένας από τους τέσσερις σεναριογράφους.

Το βραβείο της συγκεκριμένης κατηγορίας συνήθως πάει σε κάποιον δημιουργό, που δεν είναι αρκετά «δημοφιλής» για να κερδίσει στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, όπως ο Τζόρνταν Πιλ, ο Σπάικ Τζόουνς ή η Σοφία Κόπολα. Ο Μπιουκάναν αναρωτιέται αν η «ασφαλέστερη» επιλογή είναι το «BlacKkKlansman», στο οποίο ο Σπάικ Λι ήταν ένας από τους τέσσερις σεναριογράφους. Παρόλα αυτά το «Θα Μπορούσες Πότε να με Συγχωρήσεις» έχει ένα αφοσιωμένο κοινό και θα μπορούσε να κάνει την έκπληξη.

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία

✓ «Ρόμα», Μεξικό

«Καπερναούμ», Λίβανος

«Ψυχρός Πόλεμος», Πολωνία

«Never Look Away», Γερμανία

«Κλέφτες Καταστημάτων», Ιαπωνία


Η ταινία του Παβλικόφσκι είναι υποψήφια σε δύο κατηγορίες, αλλά ο Μπιουκάναν θεωρεί το «Ρόμα» είναι και πάλι το «φαβορί».

Οι φετινές υποψηφιότητες είναι από τις πιο δυνατές των τελευταίων χρόνων και σε κάποια άλλη χρονιά, οποιαδήποτε από τις υποψήφιες ταινίες θα μπορούσε να κερδίσει. Οι περισσότερες ταινίες έχουν διακριθεί στα διεθνή φεστιβάλ και κάποιες έχουν και υποψηφιότητες σε άλλες κατηγορίες. Το «Ρόμα» όμως θα μπορούσε να «γράψει ιστορία» ως η πρώτη ξενόγλωσση ταινία, η οποία θα κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Αν κάτι τέτοιο συμβεί θα ήταν «εξωφρενικό» να μην κερδίσει και σε αυτή την κατηγορία, γράφει ο Μπιουκάναν.

Καλύτερη Φωτογραφία

✓ «Ρόμα»

«Ψυχρός Πόλεμος»

«Η Ευνοούμενη»

«Never Look Away»

«Ένα Αστέρι Γεννιέται»

Το αρχικό σχέδιο της Ακαδημίας ήταν να δώσει το συγκεκριμένο βραβείο κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων απόφαση, η οποία σύμφωνα με τον Μπιουκάναν, μπορεί να πάρθηκε επειδή ο Μπιουκάναν θα κυριαρχήσει τηλεοπτικά με πολλές ομιλίες. Μετά όμως από τις έντονες αντιδράσεις της βιομηχανίας, η Ακαδημία επανέφερε την κατηγορία στην κανονική τηλεοπτική ροή. Ο Κουαρόν κερδίζοντας, θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος σκηνοθέτης, ο οποίος θα μπορούσε να κερδίσει και το Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ