ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 22:05
26°
ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΔΙΑΝΟΜΗ
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Σινεμά

Αλήθειες και ψέματα με φόντο την τέχνη

Newsroom Κ, Αθήνα

Ενα ενδιαφέρον θρίλερ που προτιμά τις διαδρομές στις προκλήσεις της τέχνης από την καταιγιστική δράση

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Διαρρήκτης υψηλής τέχνης ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2019)
Σκηνοθεσία: Τζουζέπε Καποτόντι
Ερμηνείες: Κλες Μπανγκ, Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Μικ Τζάγκερ

Ενα ενδιαφέρον θρίλερ που προτιμά τις διαδρομές στις προκλήσεις της τέχνης από την καταιγιστική δράση και τα κυνηγητά, μας έρχεται αυτή την εβδομάδα φέρνοντας μαζί και από τις (σπάνιες πια) κινηματογραφικές εμφανίσεις του μεγάλου Μικ Τζάγκερ. Ο Τζέιμς, ένας σαραντάρης Βρετανός κριτικός τέχνης (Κλες Μπανγκ) βρίσκεται στο Μιλάνο για μία σειρά παρουσιάσεων, όπου θα γνωρίσει την πανέμορφη και μυστηριώδη Μπερενίς (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι). Οι δυο τους θα αποδεχθούν την πρόσκληση ενός βαθύπλουτου εμπόρου τέχνης (Τζάγκερ) για να περάσουν ένα διήμερο στη βίλα του· εκεί ο Τζέιμς θα ανακαλύψει έκπληκτος πως φιλοξενούμενος είναι και ένας θρυλικός ζωγράφος (Ντόναλντ Σάδερλαντ), ο οποίος θεωρείται «εξαφανισμένος» από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Πλέον θα κάνει ό,τι χρειαστεί προκειμένου να ρίξει μια ματιά στα τελευταία έργα του.

Το φιλμ ξεκινά από τον ιδιαίτερο κόσμο της τεχνοκριτικής προκειμένου στη συνέχεια να προσεγγίσει την ίδια την τέχνη. «Δουλειά μου είναι να ξεχωρίζω τα καλά από τα κακά ψέματα» παρατηρεί με κυνισμό ο Τζέιμς, ο οποίος έχει ένα σχετικό πρόβλημα εθισμού σε χάπια και μια αίσθηση βάλτου στη ζωή του. Η γοητευτική Μπερενίς θα ταράξει τα νερά, ενώ η γνωριμία με τον παλιό καλλιτέχνη θα αναζωπυρώσει μέσα του τη λαχτάρα για δουλειά. Ο τελευταίος από την πλευρά του, έχοντας στην πλάτη του εμπειρίες πολλών δεκαετιών, συμπεριλαμβανομένου του Ολοκαυτώματος, έχει στο μυαλό του μια εναλλακτική περί τέχνης φιλοσοφία, η οποία ωθεί τον νεότερο άνδρα στα άκρα.

Η ταινία, που βασίζεται σε ένα μυθιστόρημα του Τσαρλς Γουίλφορντ, δεν βιάζεται να περάσει στο καθαρό θρίλερ, παρά μόνον στο τελευταίο κομμάτι της. Νωρίτερα ωστόσο έχει φροντίσει να μας τροφοδοτήσει με αρκετά εύστοχα σχόλια πάνω στον «πόλεμο» της δημιουργίας, στον ρόλο της κριτικής, στο δικαίωμα του καλλιτέχνη πάνω στο έργο του, στον ιλουζιονιστικό χαρακτήρα της τέχνης κ.ά. Η πλοκή δεν αποφεύγει κάποιες αφέλειες και ευκολίες, ωστόσο σε γενικές γραμμές το σύνολο παραμένει στιβαρό και κατανοητό ώς το τέλος.

Ο σκηνοθέτης, Τζουζέπε Κατοπόντι, επισημαίνει τα εξής: «Η ταινία έχει να κάνει με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κανείς ώστε να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες του και τα ψέματα που θα πει για να πετύχει τους στόχους του. Είναι μια ταινία που σχετίζεται με την απάτη και την εξουσία αλλά προπάντων είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ που παίζει με τους κανόνες του είδους αποσκοπώντας να πει μερικές μικρές αλήθειες… ή και μερικά ψέματα».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ