ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Απειλούν το σινεμά οι πλατφόρμες;

Το 2020, λόγω συνθηκών, μονοπωλήθηκε από τις υπηρεσίες του Διαδικτύου

Kathimerini.gr

Μάρω Βασιλειάδου

Αν το 2020 ήταν κινηματογραφικό είδος, θα ήταν ταινία καταστροφής. Για την ανθρωπότητα, για τον κόσμο της τέχνης, ειδικά για το σινεμά. Με τις αίθουσες να παραμένουν κλειστές και τις ταινίες να περιμένουν καλύτερες εποχές για να κάνουν πρεμιέρα, οι θεατές μένουμε στον καναπέ… ανησυχώντας. Αυτή τη χρονιά, την ψυχαγωγία μονοπώλησαν οι υπηρεσίες του Διαδικτύου.

Οι συνδρομητικές πλατφόρμες εδραιώθηκαν, και οι ισχυροί του είδους (Netflix, Amazon Prime Video, Hulu, HBO, APPLE) γιγαντώθηκαν με νέες υπηρεσίες επεκτείνοντας την επιρροή τους στο παγκόσμιο κοινό.

Παράλληλα, σε άλλα μεγέθη αλλά πάντως επιτυχημένα, κινήθηκαν οι εγχώριες συνδρομητικές ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχουν on demand (κατά παραγγελία) κινηματογραφικό περιεχόμενο. Μάλιστα υπήρξε μια νέα είσοδος: To Cinobo, η πρώτη ελληνική κινηματογραφική πλατφόρμα για online streaming που ξεκίνησε τον Μάρτιο, βρήκε στην αγορά σημείο για να τοποθετηθεί. Στηρίχθηκε στην εξειδίκευση και προσφέρει, με μηνιαία συνδρομή, στους λάτρεις του σινεμά τη μεγαλύτερη συλλογή ανεξάρτητου κινηματογράφου. «Η κρίση δημιουργεί και ευκαιρίες», σχολιάζει η Ειρήνη Σουγανίδου, πρόεδρος της Ένωσης Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος (ΕΔΙΚΤΕ) και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας διανομής Feelgood, όταν τη ρωτάμε για το τοπίο που διαμορφώθηκε στον χώρο. «Ωστόσο οι διανομείς, που αποτελούμε τους βασικούς προμηθευτές των πλατφορμών, είμαστε βαθιά πληγωμένοι οικονομικά από την απουσία των κινηματογράφων». Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο 2021 θα δούμε κι άλλες ελληνικές πλατφόρμες, στις οποίες θα «διοχετεύσουν» τις παρακαταθήκες τους;

«Κρίνουμε ότι ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι βιώσιμο επιχειρηματικά», απαντά. «Υπάρχει πληθώρα προσφοράς στο Διαδίκτυο και η εγχώρια βάση συνδρομητών δεν είναι ικανή να καλύψει τα κόστη μιας πλατφόρμας με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές και πλούσιο, πρόσφατο περιεχόμενο». Η συζήτηση αφορά τις υπηρεσίες SVOD (συνδρομητικό video on demand), δηλαδή τα παραδοσιακά τηλεοπτικά πακέτα, που επιτρέπουν στους χρήστες να καταναλώνουν περιεχόμενο με κατ’ αποκοπήν μηνιαίο κόστος. Σε αυτό το πλαίσιο, στο τέλος του 2021, θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα και η τεράστια πλατφόρμα της Disney+.

Από την άλλη πλευρά, μία από τις ανεξάρτητες ελληνικές εταιρείες διανομής, η StraDa Films επέλεξε να δημιουργήσει την iplatforma.gr. Η υπηρεσία προσφέρεται από τα μέσα του Δεκεμβρίου, και παρέχει κινηματογραφικό περιεχόμενο on dermand, το οποίο πληρώνεται ανά προβολή (ΤVOD). Μια σχετική προσπάθεια είναι επίσης το videorama.gr, κάτι σαν ψηφιακή μετεξέλιξη του παλιού βιντεοκλάμπ της γειτονιάς. Προσφέρει ταινίες online και παρέχει πακέτα ενοικίασης 72 ωρών σε ενιαία τιμή, και άλλα πακέτα αγοράς. Τέλος η κρατική τηλεόραση με το τεράστιο απόθεμα οπτικοακουστικού υλικού της, δοκιμάζει ένα υβριδικό είδος διαδικτυακής υπηρεσίας, το ertflix, με δωρεάν περιεχόμενο, ίσως επιδιώκοντας να βολιδοσκοπήσει επιχειρηματικά την αγορά.

«Αντέχουμε και περιμένουμε», καταλήγει η κ. Σουγανίδου. «Ως διανομείς και παραγωγοί θωρακίζουμε τις κινηματογραφικές αίθουσες. Τηρούμε τα δεδομένα προστασίας των δικαιωμάτων των δημιουργών, και πιστεύουμε πως μέσα στην επόμενη χρονιά που θα γίνει εφικτό, οι θεατές θα επιστρέψουν στις αίθουσες για να μοιραστούν τη μυσταγωγία της προβολής στη μεγάλη οθόνη».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Η προβολή και παρουσίαση της ταινίας μικρού μήκους του Ανδρέα Σεϊτάνη θα γίνει το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου
Kathimerini.com.cy
 |  ΣΙΝΕΜΑ
X