ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
Τελευταία Ενημέρωση: 14:02
35°
ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΔΙΑΝΟΜΗ
Kλασικά και αγαπημένα Jazz, blues, swing, easy listening τραγούδια επιλεγμένα από την «Κ».
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Σινεμά

Η αληθινή «Εμμανουέλα» επί της οθόνης

Newsroom Κ, Αθήνα

Το όνομά της υπήρξε συνώνυμο της σεξουαλικής αφύπνισης, των ερωτικών φαντασιώσεων ή ακόμα και της απελευθέρωσης

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Για γενιές ολόκληρες το όνομά της υπήρξε συνώνυμο της σεξουαλικής αφύπνισης, των ερωτικών φαντασιώσεων ή ακόμα και της απελευθέρωσης, ειδικότερα σε εποχές κατά τις οποίες η πρόσβαση σε ερωτικού περιεχομένου φιλμ ήταν απείρως πιο περιορισμένη από ό,τι σήμερα. Για την ακρίβεια όχι ακριβώς το δικό της όνομα αλλά της ηρωίδας που υποδύθηκε, της θρυλικής «Εμμανουέλας». Η Σίλβια Κριστέλ ήταν ένα μάλλον άσημο μοντέλο από την Ολλανδία, που πάσχιζε να ξεκινήσει καριέρα ηθοποιού στο Παρίσι της δεκαετίας του 1970· ώσπου το 1974 εμφανίστηκε στην οθόνη ως Εμμανουέλα στην ομώνυμη ταινία του Ζιστ Ζεκίν και πήρε τη δική της θέση στην ποπ κουλτούρα. Οκτώ χρόνια μετά τον θάνατό της (μόλις στα 60 από καρκίνο) το 2012, η ταραγμένη ζωή της, η οποία είναι λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό, γίνεται μίνι σειρά έξι επεισοδίων υπό τον τίτλο «Sylvia».

Η τηλεοπτική παραγωγή που θα πραγματοποιήσει τα περισσότερα γυρίσματά της στη Γαλλία, αλλά και στην Ολλανδία και την Καλιφόρνια, όπου η Κριστέλ πέρασε ένα μέρος της ζωής της, θα βασιστεί σεναριακά στην αυτοβιογραφία της με τίτλο «Naked» που κυκλοφόρησε το 2006. Τη δημιουργία της έχουν αναλάβει οι Γάλλοι Μπενεντίκτ Σαρλ και Ολιβιέ Πουπονό, με τη φιλοδοξία να πάνε βαθύτερα από τη γνωστή σεξουαλικά φορτισμένη εικόνα: «Η Σίλβια είχε ένα υπέροχο μυαλό, όμως ήταν και πολύ ευάλωτη παρά τον αέρα αυτοπεποίθησης και το στάτους της ως σύμβολο του σεξ. Κατέληξε να χειραγωγείται από τους άνδρες, ιδιαίτερα στην προσωπική της ζωή και υπέφερε από τον εθισμό», δήλωσε σχετικά ένας εκ των παραγωγών.

Πράγματι, μετά την έκρηξη της «Εμμανουέλας», η Σίλβια Κριστέλ συνέχισε να δουλεύει ως ηθοποιός σε ταινίες όπως το «Αλίκη ή η τελευταία φυγή» (1977) του Κλοντ Σαμπρόλ, «Ο εραστής της Λαίδης Τσάτερλι» (1981) και η «Μάτα Χάρι» (1985), ωστόσο ο ρόλος που την έκανε παγκοσμίως γνωστή –και ποθητή– δεν την εγκατέλειψε ποτέ.

Η ίδια άλλωστε επανήλθε άλλες πέντε φορές σε αυτόν μέσα στην επόμενη εικοσαετία, ενώ από τότε έχουν ξεπηδήσει δεκάδες ακόμα «Εμμανουέλες», κατά κανόνα σε ταινίες (λιγότερο σοφτ) αισθησιακού περιεχομένου.

Πρόθεση πάντως των δημιουργών της σειράς είναι και η ανάδειξη σύγχρονων θεμάτων, ειδικά στη μετά MeToo εποχή. Εχοντας βιώσει τη σεξουαλική κακοποίηση από την παιδική της ηλικία, η Σίλβια Κριστέλ μετατράπηκε από μια άγνωστη 20χρονη ηθοποιό σε παγκόσμιο σύμβολο σεξουαλικής απελευθέρωσης των ’70s, περίπου εν μια νυκτί. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και αυτή η επαναστατική δεκαετία δεν άλλαξε ουσιαστικά τη σεξιστική αντιμετώπιση απέναντι στις γυναίκες, κάτι το οποίο, σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις, θα δούμε επίσης στη σειρά. Αυτό που απομένει τώρα είναι να επιλεγεί η κατάλληλη πρωταγωνίστρια, ενώ τα γυρίσματα αναμένεται να ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ