ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε ταινίες από Γαλλία και Γερμανία τα μεγάλα βραβεία της Berlinale

ΚΥΠΕ

Στη γαλλική ταινία «Στο Adamant» του Νικολά Φιλιμπέρ απονεμήθηκε η Χρυσή Άρκτος καλύτερης ταινίας της φετινής 73ης Μπερλινάλε.

Ένα δοσμένο με λεπτότητα διαφωτιστικό ντοκιμαντέρ, που καταπιάνεται με ένα πρωτότυπο πλωτό κέντρο ημερήσιας φροντίδας ασθενών με ψυχικές διαταραχές, στον Σηκουάνα, στο κέντρο του Παρισιού. Ένα είδος πρωτότυπου νοσοκομείου όπου οι ασθενείς έχουν το χώρο και την ευκαιρία πραγματικά να «ανασάνουν» με τους διάφορους διαφωτιστικούς, ευαίσθητους τρόπους που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι που τους φροντίζουν: με workshops, με μουσική, ζωγραφική, χορό, κινηματογράφο, ράψιμο αλλά και πολιτικές συζητήσεις.

Δεν είναι η πρώτη φορά που τα τελευταία χρόνια ένα από τα μεγάλα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ δίνει το πρώτο του μεγάλο βραβείο σε ντοκιμαντέρ (το είδαμε τα τελευταία χρόνια στη Βενετία), τονίζοντας με τον τρόπο αυτό τη σημασία ενός παραγνωρισμένου σχετικά κινηματογραφικού είδους που όμως δεν έπαψε να καταπιάνεται με καίρια κοινωνικά και πολιτικά θέματα.

Στο γαλλικό κινηματογράφο και το βραβείο σκηνοθεσίας που απονεμήθηκε στον Φιλιπ Γκαρέλ για την ταινία του «Το αλέτρι», γύρω από την απώλεια, τη φιλιά και τον έρωτα, μέσα από την ιστορία μιας οικογένειας που λειτουργεί ένα θίασο μαριονετών.

Η Γερμανία κέρδισε τρία από τα πιο σημαντικά βραβεία της Μπερλινάλε: «Roter Himmel» («Κόκκινος ουρανός») του Κρίστιαν Πέτζολντ, ψυχογραφικό δράμα χαρακτήρων γύρω από τέσσερις φίλους που μια πυρκαγιά στη διάρκεια των διακοπών τους ανατρέπει τις σχέσεις τους, βραβείο σεναρίου στην Άνγκελα Σάνεκελ για την, με ελληνική συμπαραγωγή, ταινία «Μουσική», ταινία εμπνευσμένη από το μύθο του Οιδίποδα όπου σημασία έχει η ξεχωριστή χρήση της μουσικής και βραβείο δεύτερου ρόλου στην Τέα Έρε για το ρόλο της στην γερμανική ταινία «Μέχρι το τέλος της νύχτας» (στη Μπερλινάλε έχουν ενώσει ανδρικό και γυναικείο βραβείο σε ενός μοναδικού γένους βραβείο).

Στις βραβεύσεις και οι ταινίες από Πορτογαλία (καλύτερης ερμηνείας για την ταινία «20.000 είδη μελισσών») και Ισπανία (Ειδική Άρκτος της επιτροπής για την ταινία «Mal viver»).

Την κριτική επιτροπή του διαγωνιστικού αποτέλεσαν οι: Κρίστεν Στιούαρτ (Πρόεδρος, ηθοποιός, ΗΠΑ), Βαλέσκα Γκριζενμπαχ (σκηνοθέτρια, Γερμανία), Ράντου Γιούντε (σκηνοθέτης, Ρουμανία), Φρανσίν Μέισλερ (casting director, ΗΠΑ), Κάρλα Σιμόν (σκηνοθέτρια, Ισπανία) και Τζόνι Το (σκηνοθέτης, Χονγκ Κονγκ/Κίνα).

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που ξεχώρισε στα φετινά βραβεία είναι η επιλογή ευρωπαϊκών βασικά ταινιών (με επικεφαλής τη Γαλλία, με δυο μεγάλα βραβεία και τη Γερμανία με τρία από τα πιο σημαντικά βραβεία), κάτι που επισημαίνει τη ξεχωριστή προσφορά των ευρωπαίων κινηματογραφιστών στον σύγχρονο κινηματογράφο.

Δυο από τις καλύτερες ταινίες στο τμήμα «Συναντήσεις» κέρδισαν τα πρώτα βραβεία της εκδήλωσης: «Εδώ» του Βέλγου Μπας Ντέβος, ποιητική ταινία γύρω από την ομορφιά και την αξία των μικροσκοπικών οργανισμών της φύσης και «Η Ηχώ» της Μεξικανής Τατιάνας Χουέζο, ένα ακόμη ωραίο ντοκιμαντέρ, τη φορά αυτή γύρω από τον κύκλο της ζωής μέσα από την καθημερινή, γεμάτη δυσκολίες και εμπόδια, ζωή των γυναικών (μικρών κοριτσιών και ενηλίκων γυναικών) σ´ ένα απόμερο, μεξικανικό χωριό, με το όνομα «Ηχώ».

ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ:

Χρυσή Άρκτος καλύτερης ταινίας: Sur l’ Adamant («Στο Adamant») του Νικολά Φιλιμπέρ

Αργυρή Άρκτος - Μέγα Βραβείο Κριτικής Επιτροπής: «Roter Himmel» («Κόκκινος ουρανός») του Κρίστιαν Πέτζολντ

Αργυρή Άρκτος της Επιτροπής: «Mal viver» («Κακή διαβίωση») του Τζοάο Κανίγιο

Αργυρή Άρκτος καλύτερης σκηνοθεσίας: Φιλίπ Γκαρέλ για «Το αλέτρι»

Αργυρή Άρκτος καλύτερης ερμηνείας: Σοφία Οτέρο για την ταινία «20.000 είδη μελισσών» του Εστιμπαλίζ Ουρεσόλα Σολαγκούρεν

Αργυρή Άρκτος καλύτερου β’ ρόλου: Τέα Έρε για την ταινία «Μέχρι το τέλος της νύχτας» του Κριστόφ Χοκχάουσλερ

Αργυρή Άρκτος καλύτερου σεναρίου: Άνγκελα Σάνελεκ για την ταινία «Μουσική» που σκηνοθέτησε η ίδια

Αργυρή Άρκτος καλύτερης καλλιτεχνικής συμβολής: Ελέν Λουβάρτ για την ταινία «Disco Boy» του Τζιάκομο Αμπρουτσέζε

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ENCOUNTERS (ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ)

Καλύτερης ταινίας: «Εδώ» (Here) του Μπας Ντέβος

Καλύτερης σκηνοθεσίας: «Η Ηχώ» της Τατιάνας Χουέζο

Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής (εξ ίσου): «Ορλάντο, η πολιτική μου βιογραφία» του Πάουλ Πρεσιάντο και, «Σάμσαρα» του Λόις Πατίνιο

 

ΒΡΑΒΕΙΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Καλύτερου ντοκιμαντέρ: Η Ηχώ» της Τατιάνας Χουέζο (και χρηματικό ποσό 40.000 ευρώ)

Ειδική μνεία: «Ορλάντο, η πολιτική μου βιογραφία» του Πάουλ Πρεσιάντο

ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Χρυσή Άρκτος καλύτερης ταινίας: Les chenilles των Μισέλ και Νοέλ Κεζερβανί

Αργυρή Άρκτος Κριτικής Επιτροπής: «Βουτηγμένο στο μαύρο» των Μάθιου Θορν και Ντέρικ Λιντς

Ειδική μνεία: «It’s a Date» («Είναι ραντεβού») της Νάντια Πάρφαν

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ:

FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών):

Διαγωνιστικό τμήμα: «Η επιβίωση της καλοσύνης» του Ρολφ Ντε Χέερ

Συναντήσεις (Encounters): «Εδώ» του Μπας Ντέβος

Πανόραμα: «Η σιωπηλή μετανάστευση» της Μαλένε Τσόι

Φόρουμ: «Ανάμεσα σ’ επαναστάσεις» του Βλαντ Πέτρι

ΟΥΚΟΥΜΕΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ:

Διαγωνιστικό: «Τότεμ» της Λίλα Αβίλες

Πανόραμα: «Μαμές» της Λέα Φένερ

Φόρουμ: «Εκεί που δεν υπάρχει θεός» του Μεχράν Ταμαντόν

ΒΡΑΒΕΙΑ TEDDY

Καλύτερης ταινίας: «Όλα τα χρώματα του κόσμου είναι ανάμεσα στο μαύρο και το άσπρο» του Μπαμπατούντε Απαλόγουο

Καλύτερου ντοκιμαντέρ: «Ορλάντο, η πολιτική μου βιογραφία» του Πολ Μπι Πρεσιάντο

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
Σινεμά  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση