ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το ελληνικό σινεμά ζητάει στήριξη

Ο κόσμος του ελληνικού σινεμά ζήτησε από την πολιτεία «να προστατεύσει την ελληνική ταινία»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

ΤΗΣ ΜΑΡΩΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ

Μπορεί να ήταν και σύμπτωση –μολονότι θυμήθηκε την επέτειο ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΑΚ (Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου)– αλλά χθες που έκλειναν 125 χρόνια από την πρώτη δημόσια προβολή της ιστορικής «ταινίας» των αδερφών Λιμιέρ, η Ακαδημία κάλεσε τους καθ’ ύλην αρμόδιους από τον κόσμο του Πολιτισμού, και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, να στηρίξουν την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή. Με τεκμηριωμένο λόγο, διάθεση συσπείρωσης του χώρου και το βλέμμα στραμμένο προς το κοινό ευρωπαϊκό μέλλον χωρίς αναχρονισμούς, ο κόσμος του ελληνικού σινεμά ζήτησε από την πολιτεία «να προστατεύσει την ελληνική ταινία».

Μέσα σε ένα περιβάλλον κρίσης για τις Τέχνες λόγω των συνεπειών της πανδημίας, σε εποχή αλλαγών για το σινεμά διεθνώς, με τις κινηματογραφικές αίθουσες κλειστές και τα νέα συνδρομητικά μέσα να εξαπλώνονται ταχύτατα, υπάρχει επιτακτική ανάγκη «για χάραξη μιας νέας εθνικής στρατηγικής για το σινεμά», είπαν οι εκπρόσωποι του Δ.Σ. Διευκρίνισαν, μάλιστα, ότι «η οργανωμένη μέριμνα του κράτους για τα τηλεοπτικά προγράμματα και την προσέλκυση μεγάλων αλλοδαπών παραγωγών μέσω επενδυτικών κινήτρων είναι θεμιτή, αρκεί να τεθούν παράλληλα οι προϋποθέσεις για τη διασφάλιση και την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής».

Αφορμή για τη συνέντευξη Τύπου έδωσαν τρεις πολύ πρόσφατες κινήσεις εκ μέρους της πολιτείας, που επηρεάζουν άμεσα το ελληνικό σινεμά σύμφωνα με την ΕΑΚ. Πρόκειται για δύο νομοθετικές ρυθμίσεις και μία θεσμική ενέργεια της ΕΡΤ, που εφόσον κατοχυρωθούν, θα αλλάξουν το οπτικοακουστικό τοπίο της χώρας γενικώς, και ειδικώς θα αποδυναμώσουν την ήδη περιορισμένη δυνατότητα των ελληνικών ταινιών για χρηματοδότηση. Αυτό υποστηρίζει η ΕΑΚ ζητώντας από το υπουργείο Πολιτισμού, ως το πλέον αρμόδιο όργανο, να αναλάβει την πρωτοβουλία για ευαισθητοποίηση των συνυπεύθυνων υπουργείων και φορέων γύρω από το θέμα.

Αλλά και από τη δική του πλευρά –σύμφωνα με πηγές της «Κ»–, το ΥΠΠΟ αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό και επιφυλάξεις τις υπό ψήφιση ρυθμίσεις. Πιο συγκεκριμένα, με αφορμή τη θετική ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας για την υποχρέωση των πλατφορμών για ποσόστωση ευρωπαϊκού περιεχομένου, το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου της προεδρίας της κυβέρνησης αλλάζει τα δεδομένα για την απόδοση του 1,5% από τον κύκλο εργασιών του, που κάθε τηλεοπτικός σταθμός είναι υποχρεωμένος να δίνει στην κινηματογραφική παραγωγή. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ρύθμιση το ποσό αυτό μπορεί να επενδύεται επίσης σε «οπτικοακουστικό έργο», δηλαδή τηλεοπτικές παραγωγές και ψηφιακά παιχνίδια. Επιπλέον, προβλέπεται η διαχείρισή του από το ΕΚΟΜΕ, ένα Ταμείο που εκτελεί αυτόματα συστήματα χρηματοδότησης, το οποίο αποκτά έτσι νέες αρμοδιότητες, στη θέση του ΕΚΚ (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), το οποίο τώρα διαχειρίζεται αυτά τα κονδύλια. Εξίσου προβληματισμένο φαίνεται το ΥΠΠΟ σχετικά και με την ανάθεση της έκδοσης του πιστοποιητικού ελληνικότητας (ελληνικής ιθαγένειας) του κινηματογραφικού έργου στο ΕΚΟΜΕ αντί του ΕΚΚ.

Τόσο τα παραπάνω όσο και η νέα τροπολογία που ήδη ψηφίστηκε σχετικά με το cash rebate και τα επενδυτικά κίνητρα που παρέχονται σε εταιρείες παραγωγής του εξωτερικού, όπως επίσης οι νέες συμβάσεις της ΕΡΤ με Ελληνες παραγωγούς οι οποίες αλλάζουν τα δεδομένα για τα δικαιώματα προβολής, έχουν προβληματίσει σοβαρά τους ανθρώπους που κάνουν σινεμά στην Ελλάδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση