ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Βάκχες του Ευριπίδη με κώδικες του Ιαπωνικού θεάτρου

Μια διαπολιτισμική παραγωγή που στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας σκηνικής γλώσσας

Δελτίο Τύπου

Η διεθνώς πολυβραβευμένη Izumi Ashizawa συμπράττει με το κυπριακό θεατρικό σχήμα Belacqua Theatre σκηνοθετεί τις «Βάκχες του Ευριπίδη», συνδυάζοντας τους κώδικες του Ιαπωνικού θεάτρου και του αρχαίου ελληνικού δράματος.

Στις Βάκχες, ο Ευριπίδης εξιστορεί την κάθοδο του Διονύσου στη Θήβα, προκειμένου να επιβάλει τη λατρεία του, τη βακχεία. Ο βασιλιάς Πενθέας αρνείται να την αποδεχτεί και ο Διόνυσος τον εκδικείται. Εμβάλλει μανία στις γυναίκες της Θήβας και ο Πενθέας βρίσκει φρικτό θάνατο από την ίδια του τη μητέρα, Αγαύη.

Η διαπολιτισμική παραγωγή στοχεύει στη δημιουργία μιας νέας σκηνικής γλώσσας, αντιπαραθέτοντας τους κόσμους της Δύσης και της Ανατολής, του Αρσενικού και του Θηλυκού, του Ενστίκτου και της Λογικής και παρουσιάζει το Διόνυσο ως «ιδέα», ως μια έννοια διαλεκτική, προκλητική και άπιαστη. Με τεχνικές εμπνευσμένες από την Ιαπωνική υποκριτική παράδοση και αισθητική, επιχειρείται η απόδοση του Διονύσου και των Βακχών, ως ο «Άλλος», μέσω της σύγκρουσης του αυτόχθονα και του νεοφερμένου, του εντόπιου και του ξένου.

Σημείωμα σκηνοθέτιδος- Izumi Ashizawa

Διαπολιτισμικές Βάκχες: Η πρώτη θεατρική σύμπραξη καλλιτεχνών από την Κύπρο και την Ιαπωνία στην Κυπριακή σκηνή.

Εδώ και δεκαετίες, ακαδημαϊκοί αναφέρονται στις απαράμιλλες ομοιότητες μεταξύ του αρχαίου ελληνικού δράματος και του Ιαπωνικού θεάτρου Νο. Στις δυο αυτές παραδόσεις, που προέρχονται από τόσο μακρινούς πολιτισμούς, μυστηριωδώς, συναντάμε συγγενείς αισθητικές. Αυτό αποτέλεσε και το εφαλτήριο για τη δική μας παραγωγή - να συνδυάσουμε τους δυο αυτούς πολιτισμικούς κώδικες και να δημιουργήσουμε μια νέα σκηνική γλώσσα με τη μορφή της διαπολιτισμικής παράστασης των Βακχών.

Μέσα από την παράσταση των Βακχών, αντιπαραθέτουμε τους κόσμους της Ανατολής/Δύσης, Αρσενικού/Θηλυκού, Ενστίκτου/Λογικής. Ο Διόνυσος παρουσιάζεται ως «ιδέα», ως μια έννοια πνευματική, άπιαστη και προκλητική παρά σαν απτός, ανθρώπινος χαρακτήρας. Τεχνικές εμπνευσμένες από την Ιαπωνική υποκριτική παράδοση και αισθητική αποτελούν το όχημα για την απόδοση του Διονύσου και των Βακχών, των «Άλλων». Ο δυτικός ρεαλισμός δομεί τον άκαμπτο και φθίνων κόσμο του Πενθέα. Η αντιπαραβολή δύο εντελώς διαφορετικών μεθόδων υποκριτικής και αισθητικής, φανερώνει μπροστά μας τη δραματική ένταση των δυο δυνάμεων του έργου: του αυτόχθονα και του νεοφερμένου, του εντόπιου και του ξένου - πρόκειται για το συγκρουσιακό αφήγημα που συναντάμε σήμερα, στη μεταναστευτική κρίση της Ευρώπης και της Αμερικής.

Εκτός από τον μοναδικό άνδρα ηθοποιό στο ρόλο του Πενθέα, η υπόλοιπη διανομή αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς. Συνδιαλεγόμαστε έτσι, με τις παλαιές δομές, ανάμεσά τους και το θέατρο, όπου η φωνή των γυναικών, των «Άλλων», ήταν καλυμμένη, φιμωμένη ή και αποκλεισμένη ακόμα και από την ίδια την εκπροσώπηση του εαυτού τους. Τώρα οι γυναίκες διεκδικούν ξανά τα πάντα.

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

*Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών

Παραστάσεις: 

Πέμπτη 18 Ιουλίου, Αμφιθέατρο «το σκαλί», Αγλαντζιά

Σάββατο 20 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Κουρίου

Δευτέρα 22 Ιουλίου, Αρχαίο Ωδείο Πάφου

 Πληροφορίες: 7000 2414 │ www.greekdramafest.com

 Έναρξη παραστάσεων στις 21:00 │ Προσέλευση στο θέατρο πριν από τις 20:40*

*Το κοινό που θα παρακολουθήσει την παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου προτρέπεται να μεταβεί στον χώρο τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης.

Τιμές εισιτηρίων:

€12 κανονικό

€6 μειωμένο (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι)

€45 ενιαίο (ανά άτομο για παρακολούθηση πέντε παραστάσεων)

€10 για ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων ανά παράσταση) στο ticketing@soldoutticketbox.com

Δωρεάν είσοδος (κατόπιν έγκαιρης κράτησης δελτίου ελευθέρας εισόδου στο τηλ. 7000 2414 τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από την κάθε παράσταση), για:

ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο,

μέλη του ΚΚΔΙΘ, με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2019.

 Πώληση εισιτηρίων:

Ηλεκτρονική αγορά: www.soldoutticketbox.com

Σημεία πώλησης εισιτηρίων:

  • Καταστήματα STEPHANIS παγκύπρια
  • Περίπτερα SOEASY στη Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό
  • Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο
  • Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι

Η ταυτότητα της παραγωγής

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία/Κίνηση: Izumi Ashizawa

Σκηνικά/Κοστούμια: Έλενα Κατσούρη, Θέλμα Κασουλίδου

Μουσική: Ερμής Μιχαήλ

Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης

Δημιουργία trailer: Sock Team

Υπεύθυνη Παραγωγής/Επικοινωνία: Στέφανη Πολυκάρπου

Διανομή:

Γιώργος Κυριάκου (Πενθέας)

Χορός Βακχών/ Διόνυσος/ Κάδμος/ Τειρεσίας/ Αγγελιαφόρος Α’/ Αγγελιαφόρος Β’/ Αγαύη: Νάγια Αναστασιάδου, Νίκη Δραγούμη, Ιωάννα Κορδάτου, Θέμιδα Νικολάου, Λουκία Πιερίδου, Μαρία Φιλίππου

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ

Πληροφορίες για την παρακολούθηση παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου:
Το κοινό προτρέπεται να μεταβεί στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης. Με την πλήρωση των θέσεων στάθμευσης στον αρχαιολογικό χώρο, η είσοδος επιπλέον ιδιωτικών αυτοκινήτων απαγορεύεται. Η στάθμευση των υπόλοιπων ιδιωτικών αυτοκινήτων θα γίνεται στον Άγιο Ερμογένη, απ’ όπου το κοινό θα μεταφέρεται με λεωφορεία στο χώρο του θεάτρου. Τελευταία διαδρομή λεωφορείου, για τη μεταφορά των θεατών από τον χώρο στάθμευσης Αγίου Ερμογένη στον χώρο του θεάτρου, στις 20:45. Μετά την τελευταία διαδρομή, οι θεατές θα μεταβαίνουν οδοιπορικώς στο θέατρο.

Πληροφορίες για την παρακολούθηση παραστάσεων στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου:
Λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνται σε σημεία της λεωφόρου Αποστόλου Παύλου, το κοινό θα εισέρχεται στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου από την είσοδο απέναντι από την κατακόμβη Αγίας Σολομωνής (κατεύθυνση από τον κυκλικό κόμβο του Kings Avenue Mall προς το λιμανάκι της Κάτω Πάφου). Κατά την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, θα υποδεικνύονται οι χώροι στάθμευσης. Η είσοδος θεατών στον αρχαιολογικό χώρο επιτρέπεται από τις 20:00, ενώ η είσοδος θεατών στο θέατρο επιτρέπεται στις 20:30.

Δεν επιτρέπονται:

  • H είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης.
  • Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο θέατρο.
  • Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της παράστασης.
  • Η λήψη φωτογραφιών με ή χωρίς φλας, η μαγνητοφώνηση ή/και μαγνητοσκόπηση μέρους ή ολόκληρης της παράστασης

Για την είσοδο των θεατών στις παραστάσεις είναι απαραίτητη:

  • H επίδειξη των εισιτηρίων σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.
  • H επίδειξη ταυτότητας και των απαραίτητων νόμιμα θεωρημένων δικαιολογητικών που πιστοποιούν την ιδιότητα, στην περίπτωση αγοράς εισιτηρίων ειδικής εκπτωτικής/μειωμένης τιμής.

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X