ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εθνικό Θεάτρο: Πρόγραμμα ισορροπιών

Μοιρασμένες σκηνοθετικές προτάσεις και πλούσια δραματουργία ετοίμασε η Ερι Κύργια

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Ισότιμη εκπροσώπηση γυναικών και ανδρών στα σκηνοθετικά πόστα, επανάκτηση της εμπιστοσύνης του εφηβικού κοινού με τη βοήθεια δράσεων που το αφορούν, αλλά και παραστάσεις που καλύπτουν ένα αρκετά ευρύ φάσμα της δραματουργίας: αυτά είναι μερικά βασικά χαρακτηριστικά του επικείμενου προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου που παρουσίασε χθες, σε συνέντευξη Τύπου, η μεταβατική καλλιτεχνική διευθύντριά του Ερι Κύργια.

Υπενθυμίζοντας τον προσωρινό ρόλο της στην καλλιτεχνική διεύθυνση του οργανισμού, η κ. Κύργια διευκρίνισε ότι το ρεπερτόριό της (το οποίο περιλαμβάνει και ορισμένες παραστάσεις που είχε προγραμματίσει ο προκάτοχός της Δημήτρης Λιγνάδης) εκτείνεται μέχρι τις αρχές του 2022, ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του θεάτρου στη μεταβατική αυτή περίοδο, αλλά και να υλοποιηθεί η συλλογική σύμβαση που έχει υπογράψει με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και που προβλέπει την απασχόληση 220 ηθοποιών κατ’ έτος από την πρώτη σκηνή της χώρας.

Η νέα διεύθυνση
Ερωτώμενη εάν θα θέσει υποψηφιότητα στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανάδειξη της νέας καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Εθνικού Θεάτρου, που θα επιλέγεται από ειδική επιτροπή (μια διαδικασία της οποίας οι λεπτομέρειες ακόμη αναμένονται), απάντησε ότι η θέση «δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα μου και στον τρόπο που θέλω να ζω, επομένως θα το σκεφτόμουν δεύτερη φορά», ενώ εξέφρασε την πεποίθηση πως η σχετική πρόσκληση θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα.

Καλλιτεχνικά μιλώντας, το Εθνικό Θέατρο συμμετέχει στο Φεστιβάλ Επιδαύρου με δύο παραγωγές: τους «Ιππείς» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου (25-27.6) και τις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου (30.7-1.8). Μιλώντας για το πρώτο του σκηνοθετικό εγχείρημα στο αργολικό θέατρο, ο Κωνσταντίνος Ρήγος, που έχει χορογραφήσει έργα του Αριστοφάνη στο παρελθόν, τόνισε ότι «το να τον σκηνοθετείς συνιστά ένα τελείως διαφορετικό άνοιγμα, γιατί μπαίνεις μέσα στην ψυχολογία του, στη σκέψη του, στην κατάσταση μέσα στην οποία δημιουργεί», ενώ ο Γιάννης Μόσχος, ο οποίος επίσης σκηνοθετεί στην Επίδαυρο για πρώτη φορά, έκανε λόγο για ένα χώρο «που σου προκαλεί δέος, αλλά σου προσφέρει και μια ανοιχτή αγκαλιά».

Το καλοκαίρι επίσης θα περιοδεύσει σε δήμους της Αττικής και η εμπλουτισμένη εκδοχή της παράστασης «Ιστορίες καθ’ οδόν» σε σκηνοθεσία του Τάσου Πυργιέρη, ενώ τον Σεπτέμβριο το Εθνικό Θέατρο θα συμμετάσχει στη δράση «Το ταξίδι», που θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021-2023.

Οι αριστοφανικοί «Ιππείς» θα ανέβουν στο αργολικό θέατρο από τις 25 έως τις 27 Ιουνίου, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Κωνσταντίνου Ρήγου.

Πρώτη φορά
Αναφερόμενη στην αριθμητική ισορροπία σκηνοθετών και σκηνοθετριών που χαρακτηρίζει τις οκτώ παραγωγές του χειμερινού ρεπερτορίου, η κ. Κύργια παρατήρησε ότι είναι ίσως η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στο Εθνικό Θέατρο. Ετσι, το πρόγραμμα ξεκινά τον Οκτώβριο, με την Κεντρική Σκηνή να παρουσιάζει το έργο του ισπανικού μπαρόκ «Φουέντε Οβεχούνα», που έγραψε το 1619 ο Λόπε δε Βέγα και σκηνοθετεί σήμερα η Ελένη Ευθυμίου, ενώ στον ίδιο χώρο θα ανέβει τον Φεβρουάριο του 2022 το «Πονηρό πνεύμα» του Νόελ Κάουαρντ, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Χουβαρδά. Στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» θα παρακολουθήσουμε το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου (Οκτώβριος 2021), ένα έργο που παραδόξως δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ από το Εθνικό, καθώς και τον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα, σκηνοθετημένο από τη Μαρία Μαγκανάρη (Ιανουάριος 2022).

Στις σκηνές του Rex, θα παρουσιαστούν τον Νοέμβριο η «Φάρμα των ζώων» του Τζορτζ Οργουελ, σε διασκευή των Βύρωνα Θεοδωρόπουλου – Ελενας Τριανταφυλλοπούλου και σκηνοθεσία του Αρη Μπινιάρη, ενώ ακολουθούν τον μεν Δεκέμβριο η «Αιολική γη» του Ηλία Βενέζη (η πρόταση του Εθνικού για την επέτειο των 100 χρόνων της Μικρασιατικής Καταστροφής), σε διασκευή Σάββα Κυριακίδη και σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, τον δε Φεβρουάριο, το έργο «Τρωίλος και Χρυσηίδα» του Σαίξπηρ, σκηνοθετημένο από τη Μαρία Πανουργιά.

Τέλος, σημαντικές είναι οι δράσεις και οι παραστάσεις του Μικρού Εθνικού σε σχεδιασμό της Σοφίας Βγενοπούλου, που δεν έχουν οριστικοποιηθεί αλλά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το «Αγόρι στο θεωρείο» της Αγγελικής Δαρλάση, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη (Οκτώβριος, Κεντρική Σκηνή), ενώ θα συνεχιστούν και οι ραδιοφωνικές παραστάσεις του Εθνικού, που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την ΕΡΤ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση