ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

«Άνθρωπος στη Στέγη» από τη SRSLYyours Ensemble

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Achim Wieland, εντάσσεται στο νέο πρόγραμμα FlashArt@ Rialto του Θεάτρου Ριάλτο

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Μία διαφορετική έναρξη της σεζόν για το Θέατρο Ριάλτο είναι η φετινή, όπως και για πολλούς άλλους πολιτιστικούς φορείς, ένεκα του κορωνοϊού. Φέτος, λοιπόν, το Ριάλτο ξεκινάει με την παράσταση «Man on the Roof» από τους SRSLY yours Ensemble & Φίλους, που εντάσσεται στο καινούργιο πρόγραμμα του FlashArt@ Rialto. Η παράσταση ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Achim Wieland και Sakari Laurila και τη δραματουργία οι Achim Wieland και Μάριος Ιωάννου, ο οποίος μάλιστα πρωταγωνιστεί. Στην «Οικονομική Καθημερινή» μίλησε ο Μάριος, ένας ηθοποιός που συχνά παρουσιάζει «ανορθόδοξες» δουλειές που εμπλέκουν τον θεατή, συνομιλεί με το κοινό. Τον ενδιαφέρει να κοιτάζει τον θεατή στα μάτια και να προσπαθεί να του ψιθυρίσει στο αφτί θεατρικές αλήθειες, που εν τέλει είναι αλήθειες της ζωής.

– Μάριε, τι ακριβώς θα δούμε στο «Άνθρωπος στη Στέγη»;

– Θα δείτε στη μεγάλη οθόνη που βρίσκεται στο χώρο στάθμευσης του Ριάλτο μια κινηματογραφημένη παράσταση από την οποία ο βασικός χαρακτήρας θα δραπετεύσει και θα σταθεί στη στέγη του Ριάλτο για να έρθει σε άμεση επαφή με το κοινό. Θα δείτε μια ιστορία με αρχή μέση και τέλος. Είναι η ιστορία ενός κινηματογραφιστή και ενός ηθοποιού που μπαίνουν μέσα στο κλειστό Ριάλτο για να κινηματογραφήσουν τον «Οιδίποδα Τύραννο» του δεύτερου γιατί θα πάει online αναγκαστικά. Η σιωπή του θεάτρου όμως ανατρέπεται από τα πνεύματα που κατοικούν εκεί. Είναι τα πνεύματα που κατοικούν τα θεατρικά έργα, τα τραγούδια, τις παραστάσεις των χορευτών, τις άριες της όπερας. Κατοικούν στο θέατρο και καρτερούν την επιστροφή της απαγορευμένης ζωής. Ο ηθοποιός που ήθελε να πάει online αλλάζει γνώμη και καταλήγει on the roof, να συναντήσει ως άνθρωπος τον άνθρωπο. Τα υπόλοιπα θα τα αποκαλύψει η παράσταση. Μην ξεχάσω να αναφέρω πως τη δραματουργία του έργου την έκανε ο Achim Wieland (σκηνοθέτης του έργου) και εγώ. Έχει αποσπάσματα από Σοφοκλή, Σαίξπηρ, Τσέχωφ, Ρίτσο, Παζολίνι και αυτοσχέδιο λόγο.

– Νιώθετε ότι κινδυνεύουμε από το ψηφιακό θέατρο και την ψηφιακή μετάδοση;

– Κινδυνεύουμε από ψηφιακό ναρκισσισμό, από ψηφιακό έρωτα, από ψηφιακό πένθος, από ψηφιακά γενέθλια, από ψηφιακό θέατρο. Η ψηφιακή ζωή δεν έχει ανάσα. Χωρίς ανάσα ο άνθρωπος δεν ζει. Η τεχνολογία είναι τέλεια και μια χαρά και το θέατρο online μια χαρά, όπως το «Θέατρο της Δευτέρας» κάποτε από την τηλεόραση. Δεν ισοπεδώνω τίποτα, δεν λέω πως η τεχνολογία είναι μόνο κακό. Είναι μαχαίρι. Στα χέρια του φονιά σκοτώνει και στα χέρια του χειρουργού δίνει ζωή. Το μέτρο μη χάσουμε. Κινδυνεύουμε, ναι.

– Γιατί θεωρείτε το θέατρο ιερό χώρο; Τι κάνει έναν οποιοδήποτε χώρο ιερό;

– Είναι ιερό το θέατρο γιατί μαζεύονται σε έναν χώρο άνθρωποι άγνωστοι μεταξύ τους και συντονίζονται με καρδιά και νου σε μια δράση που μαστορεύτηκε με καρδιά και νου από τεχνίτες της ψυχής. Παρακολουθούν μια ιστορία αρχαία και νέα και κατανοούν καλύτερα τη ζωή, τον έρωτα, τον θάνατο. Κατανοούν όντας μαζί. Αυτό είναι το απίθανο. Αυτό είναι που με το online δεν το έχεις. Το μαζί. Ο ένας δίπλα από τον άλλον μεταλαμβάνουν νοήματα ανθρώπινα και προχωρούν παρέα σε αόρατα μονοπάτια. Σαν θαύμα μου μοιάζει. Αν το περιέγραφα σε παιδάκια θα έλεγα, όταν είστε στο θέατρο και παρακολουθείτε τους θεατρίνους στη σκηνή με αγάπη δημιουργείται πάνω από τα κεφάλια σας ένα συλλογικό χρυσό συννεφάκι που σας συντροφεύει σε όλη σας τη ζωή. Όποτε το χρειαστείτε και το ανακαλέσετε (μνήμη της παράστασης) βρέχει χρυσή βροχή για να δροσίζεστε

– Ποια είναι η ιδανική σχέση ηθοποιού – κοινού;

– Όταν ο ηθοποιός δίνει με γενναιοδωρία και ο θεατής δέχεται με γενναιοδωρία. Έρωτας ανιδιοτελής. Σπάνιο πράγμα. Αξίζει όμως να το επιδιώκουμε!

– Ποια θεωρείς ότι είναι η μεγαλύτερη αρετή του θεάτρου;

– Το Θέατρο είναι ζωή και η ζωή Θέατρο. Όλες τις αρετές που έχει η ζωή τις έχει και το θέατρο. Τελειώνοντας, Απόστολε, θέλω να πω πως οι ερωτήσεις σου ήταν θαυμάσιες και μου έδωσαν τροφή για έμπνευση. Όπως μια ποιητική παράσταση.

Συμμετέχουν: Μάριος Ιωάννου (The Man on the Roof), Νεκτάριος Θεοδώρου (Άμλετ), Αρίστη Σπύρου @ Αγγέλω Παπαγγελοδήμου (Circus Spirits), Μαριάννα Δήμου (Woman by the Mirror), Anoki von Arx (Soprano), Νιόβη Χαραλάμπους (Ελένη), Θεόδωρος Σουρμελής (Τραγουδιστής), Anna Luchyna (Nina),Έλενα Γαβριήλ (Χορεύτρια), Έλενα Καλλινίκου (Εκάβη), Κατερίνα Νικολάου (Μητέρα), Θεόδωρος Αντωνιάδης (Νεαρό Αγόρι), Στέφανη Νεοφύτου (Τραγουδίστρια), Christian Fohtung (Τειρεσίας), Σπύρος Σωκράτους Stilobate (Κοντραμπάσο),Τάσος Ανδρέου (Άνθρωπος από το παρελθόν) και μέλη του Θεάτρου Ριάλτο. Τα κοστούμια έκανε ο Αντρέας Αντωνίου και την κίνηση επιμελήθηκε ο Μιχάλης Αριστείδου.

 

Πληροφορίες:

«Άνθρωπος στη Στέγη» / Man on the Roof από την Ομάδα SRSLYyours Ensemble, Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου, 8:30 μ.μ. @Rialto Open Air . Κρατήσεις: 77777745. e-ticket: rialto.com.cy, Rialto Theatre App. Στα ελληνικά και αγγλικά, με αποσπάσματα στα ρωσικά, γαλλικά, γερμανικά και άλλες γλώσσες. Με αγγλικούς υπότιτλους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση