ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μετακομίζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας στο παλιό εργοστάσιο του Νέμιτσα

Ικανοποιήθηκε το αίτημα για μικρή απόσταση με ναυτιλιακές και λιμάνι

Του Ανδρέα Καραμήτα

Σε ένα κτήριο που θα αντικατοπτρίζει το μέγεθος και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κυπριακής ναυτιλίας προσβλέπει το Υφυπουργείο. Αυτό ήταν ένα πάγιο αίτημα όλων των Υφυπουργών Ναυτιλίας αλλά και των στελεχών του οργανισμού.  Μετά και την οριστική απόφαση του Υπουργικού συμβουλίου  για δέσμευση του χώρου του πρώην εργοστασίου του Νέμιτσα  στην Λεμεσό το αίτημα για να είναι το κτήριο  κοντά στο Λιμάνι, το ΕΒΕΛ ΚΑΙ  τις ναυτιλιακές εταιρίες ικανοποιήθηκε. Στον συγκεκριμένο χώρο θα στεγαστούν τα 160 άτομα που είναι στελέχη του Υφυπουργείου ενώ πλέον θα προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες του μόνο σε ένα κτήριο. Ήδη, τα αρμόδια τμήματα και οι λειτουργοί έχουν αποστείλει απόψεις για τις επιχειρησιακές ανάγκες του Υφυπουργείου αλλά και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα διαθέτει. Το σίγουρο είναι πως  οι νέες εγκαταστάσεις του Υφυπουργείου θα είναι ενεργειακά αυτόνομες και πλήρως συμβατές με τις απαιτήσεις που προκύπτουν από την πράσινη μετάβαση.

Επιπλέον η Υφυπουργός κ.α Μαρίνα Χατζημανώλη ασκεί πιέσεις όπως στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό να ενσωματωθεί και συνεδριακό κέντρο. Αυτό, είναι ένα πολύ λογικό αίτημα αφού θα λύσει το πρόβλημα του χώρου  διεξαγωγής σημαντικών συνεδρίων  όπως το maritime Cyprus όπου η παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή επισκέπτεται την Κύπρο. Ωστόσο ο αρμόδιος υπουργός κ. Βαφειάδης τονίζει πως μία τέτοια προσπάθεια θα γίνει εφόσον το συνεδριακό κέντρο καλύπτει τις ανάγκες όλης της πόλης και όχι μόνο του Ναυτιλίας. Συνέχισε, πως γίνονται υπολογισμοί και στην περίπτωση έγκρισης του  συνεδριακό θα μπορεί να φιλοξενήσει πάνω από 2000 συνέδρους. Ούτως η άλλως θα ήταν ευχής έργον αν το έργο ολοκληρωνόταν κατά την διάρκεια της Προεδρίας της Κύπρου στην Ε.Ε.

Χιλιάδες ευρώ σε αχρείαστα ενοίκια

Η ιστορία όμως του κτηρίου δεν ξεκίνησε τώρα αφού αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για το Υφυπουργείο και τα στελέχη του. Να υπενθυμίσουμε πως εδώ και χρόνια το προσωπικό του Υφυπουργείου είναι διασκορπισμένο σε 3 κτήρια με το τρίτο να είναι αρκετά απομακρυσμένο. Παράλληλα, να πούμε πως το κεντρικό κτήριο (Κτήριο Αθηνή) στη Μέσα γειτονιά είναι πολύ παλιό ενώ ο χωροταξικός σχεδιασμός του δεν είναι συμβατός με τις ανάγκες της υπηρεσίας. Σχετικά με την οικονομική πτυχή πολλά χρήματά δίδονται στα ενοίκια των 3 κτηρίων ενώ υπήρχε και πρόσφατη δικαστική διαμάχη και τον ιδιοκτήτη ενός εκ των τριών.  Στο παρελθόν, όταν ήταν Υφυπουργός η κ.α Νατάσα Πηλείδου είχαν γίνει έντονες προσπάθειες. Μάλιστα η εισήγηση ήταν  το Υφυπουργείο να μετακομίσει στο κέντρο της πόλης, και συγκεκριμένα στο κτήριο που στεγαζόταν η παλιά συνεργατική τράπεζα στην οδό Γλάστωνος. Αν και ο τότε Γ.Δ του Υφυπουργείου κ. Κώστας Ιακώβου δήλωσε πως η μετακόμιση θα γινόταν σίγουρα προέκυψε πρόβλημα αφού το κτήριο διεκδικούσε και η Ελληνική τράπεζα η οποία και κατάφερε να το αποκτήσει με αποτέλεσμα να ναυαγήσουν οι τότες προσπάθειες.

Φωνάζουν χρόνια τα στελέχη

 Η ανυπαρξία φυσικής εγγύτητας μεταξύ των στελεχών και των υπηρεσιών του Ναυτιλίας δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα που επηρεάζουν την απόδοση των στελεχών αλλά ταλαιπωρούν και τυχόν συνδιαλεγόμενους οι οποίοι πολλές φορές χρειάζεται να μεταβούν σε περισσότερα από ένα κτήρια για να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρει. Τα στελέχη του οργανισμού πάντως σημειώνουν πως η απουσία φυσικής εγγύτητας πολλές φορές δημιουργεί αίσθημα απομόνωσης και αποσυντονισμού μεταξύ των εργαζομένων. Παράλληλα μεγάλος αριθμός εργαζομένων που είναι στις υπηρεσίες του Υφυπουργείου  και συνδιαλέγονται με κοινό γκρινιάζει για τις άσχημες συνθήκες του εργασιακού τους περιβάλλοντος. Μπορεί η ανάπτυξη της τεχνολογίας να βοηθά την  καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία έστω και αν είναι  απομακρυσμένη, ωστόσο η έλλειψη χώρων και η απόσταση μεταξύ των κτηρίων δυσχεραίνει την δουλειά τους. Επιπλέον, ο μοντέρνα προσέγγιση του κτηριακού χωροταξικού σχεδιασμού του Υφυπουργείου είναι εξίσου σημαντική για τη δημιουργία ενός συνεκτικού και συνδετικού περιβάλλοντος εργασίας που θα αποφέρει τα μέγιστα. Εντός του  2024 αναμένεται και η ολοκλήρωση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Καραμήτα

Ναυτιλία: Τελευταία Ενημέρωση