ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης

Του Σταύρου Χριστοδούλου

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

Ανυποψίαστη μπήκε η Καλαμαρού στο Pralina της Στασικράτους. Κι ενώ διέσχιζε τη σάλα, άκουσε αίφνης μια δυσοίωνη φωνή από το βάθος… «Δεν είναι η πρώτη φορά που μας πουλήσατε» φώναξε η Κούταλου κι από τη θέρμη της οργής της έλιωσαν τα παγάκια στα ποτήρια με τα Gin and Tonic. «Είμαστε Έλληνες. Δεν καρτερούμε τίποτα, απ’ την Αθήνα τίποτα» συνέχισε, και οι στίχοι του Μιχάλη Πασιαρδή ήχησαν σαν καμτσικιές στη γέρικη ψυχή της Ευγενίας. Ντράπηκε η Καλαμαρού. Ντράπηκε τόσο πολύ που τράπηκε σε φυγή, καθώς δεν άντεχε το βάρος του ντροπιαστικού 4 της ελληνικής κριτικής επιτροπής στο Κυπριόπουλο με τον πλούσιο εξωτερικό κόσμο.

Έξω στην οδό Στασικράτους η κίνηση ήτανε λιγοστή. Καταπονημένη από τις κατηγόριες έσυρε τα πόδια της η Καλαμαρού και με κόπο κατάφερε να φτάσει μπροστά από τις βιτρίνες της Max Mara. Δεν πρόλαβε να πάρει μια ανάσα και μια γνώριμη φωνή ακούστηκε μέσα από το κατάστημα. «… ένα το ψέμα, δύο η αδιαφορία, τρία τα νεύρα, ΤΕΣΣΕΡΑ, ειρωνεία…» τραγούδησε η Ρενέ Κυπαρίσσι το υπέρτατο σουξέ της Χρύσπα. Ντράπηκε η Καλαμαρού. Ντράπηκε τόσο πολύ που απομακρύνθηκε αλαφιασμένη με κατεύθυνση την πλατεία Ελευθερίας. Μοναδική ελπίδα μου η καλοσύνη των ξένων σκέφτηκε η Ευγενία κι άφησε ένα δάκρυ να ξεπλύνει την εθνική ντροπή.

«Τέσσερα τζιαι τέσσερα γίνουνται οκτώ, τέσσερα παλλικάρκα πάσιν στον πόλεμον» τραγούδησε με πάθος η Ελλού, δίνοντας στην Καλαμαρού τη χαριστική βολή. Δεν ήταν πολλοί τέτοια ώρα στο γιοφύρι της Ζάχα. Δύο Πακιστανοί, ένας Ινδός και μια κοπελούδα από τη Σρι Λάνκα… «Θκυο μέτρα παλλικάριν, ο Άντριου μας, εστείλαμεν τον στον πόλεμον της Γιουροβίζιον τζιαι εφάτε τον λάχανο. Αντροπή σας!» έφτυσε τις λέξεις η Ελλού. Ντράπηκε η Καλαμαρού. Ντράπηκε τόσο πολύ που δεν άντεξε και λύγισε. Τότε γονάτισε και ψέλλισε συντετριμμένη την εθνική συγγνώμη: «Αχ τι ντροπή, τέτοια ντροπή μάνα μου και πώς βγαίνει…» είπε και λιποθύμησε επάνω στα μπετά της Ζάχα.

«Το τεσσάρι στην Κύπρο στη Eurovision, δεν είναι το πρόβλημα, αλλά το αποτέλεσμα, ένα ακόμα δείγμα, της προσπάθειας που κάνουν πολλές πλευρές του κυρίαρχου συστήματος να αποξενωθεί η ελληνική κοινωνία από τη Μεγαλόνησο και το Κυπριακό, ώστε να προωθηθούν τα απορριπτέα σχέδιά τους». Έπειτα από κάθε εθνική τραγωδία ακολουθεί η ιστορική τεκμηρίωση. Αυτή τη φορά την παλιοδουλειά ανέλαβε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της μητέρας πατρίδας Νίκος Κοτζιάς, επιβεβαιώνοντας το αξίωμα της εθνικής μας μοναξιάς: «Ο εχθρός του γελοίου είναι το γελοιωδέστερο και ο εχθρός του γελοιωδέστερου τα πολιτικά κύμβαλα» ανακοίνωσε στο καρέ η Ιουλία.

Η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού, πιο ψύχραιμη αφού έκοψε προ πολλού τον εθνικό ομφάλιο λώρο, ενημέρωσε τις κυρίες για τα δύο αντίστοιχα κρούσματα στη βραχονησίδα. Το πρώτο, διά χειρός Άγγελου Βότση, ο οποίος έγραψε: «Παγκόσμια ημέρα της μητέρας. Χρόνια πολλά μητέρα Ελλάδα... από την κόρη σου. Και ευχαριστούμε για ψες... μητέρα». Το δεύτερο ήταν από την πληθωρική Αντρούλλα Βασιλείου η οποία το τερμάτισε: «Χάρηκα να σας πω που πήραμε μόνο 4 πόντους από την Ελλάδα. Αρχίσαμε να απολακτιζόμαστε από τη μητέρα Ελλάδα;».

Τίποτε απ’ όλα αυτά, φευ, δεν μπορούσε να παρηγορήσει την Καλαμαρού. Είχε σωριαστεί στον καναπέ –μια γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης– ακούγοντας τα δήθεν χαριτωμένα βερεσέ. Αφού να σκεφτείτε, ούτε όταν της έδειξαν το viral βίντεο του Κώστα Μπακογιάννη κατάφερε να χαμογελάσει. «Γίνονται αρχαιολογικές εκσκαφές, γιατί από κάτω έχουμε μια ολόκληρη πολιτεία, την Πολιτεία του Πλάτωνα, την οποία την έχουμε επιχωματώσει» είπε ο δήμαρχος της Αθήνας, προκαλώντας χλαπαταγή. Η Ευγενία πάλι, αν και συνταξιούχος φιλόλογος, παρέμεινε απαθής. Καμιά γκάφα, όσο χοντρή κι αν ήταν, δεν μπορούσε να τη συνεφέρει από το nervus break down.

Προσπάθησαν σκληρά να της αλλάξουν τη διάθεση, ανασύροντας ένα σωρό θέματα που επέπλευσαν στον αφρό της επικαιρότητας. Από την επιθεωρησιακή ατάκα του Νικόλα για τον Νίκο Χριστοδουλίδη -«αν δεν υπήρχες θα έπρεπε να σε εφεύρουμε»- μέχρι το φλοράλ σακάκι του Χάματσου το βράδυ της Eurovision, αιτία για να ρίξει κανείς μαύρη πέτρα πίσω του «και να γίνει… αισθητικός μετανάστης» είπε η Ιουλία.

Αισθητικός. Ιδού η λέξη-αντικαταθλιπτικό, η οποία πέτυχε το ακατόρθωτο: να βγάλει την Καλαμαρού από τα σκοτάδια της κατάθλιψης. Το πρωτοσέλιδο της ‘Αλήθειας’ («Και αισθητικός στο προεδρικό») ήταν η χαρά του Twitter. Αλλά και της Ευγενίας, όπως αποδείχτηκε, η οποία δεν χόρταινε να διαβάζει αναρτήσεις για τη νυχού της Φιλίππα που βρήκε μια θέση στο δωμάτιο της εξουσίας. «Μανικιούρ Πεντικιούρ ο Λόφος» είπε η Καλαμαρού και το καρέ κατένευσε με ένα ακόμα γύρο Gin and Tonic.

«Αν αυτό που συμβαίνει με τους διορισμούς της κυβέρνησης δεν είναι μάτι τότε κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας» σχολίασε η Ιουλία. Αφορμή ήταν η αποκάλυψη της ‘Χαραυγής’ για τον διορισμό στο υφυπουργείο Πολιτισμού γυναίκας η οποία καταδικάστηκε σε φυλάκιση με αναστολή. Κι έπειτα η χήρα μοίρασε τις προσκλήσεις για την έκθεση ζωγραφικής του υπουργού Οικονομικών… «Την αμυγδαλιά του Μάκη δεν τη λες και Βαν Γκογκ, αλλά είναι μια αχτίδα φωτός μέσα στον πολιτικό ζόφο των ημερών» είπε, και το καρέ επιβεβαίωσε του λόγου το αληθές μ’ ένα ακόμα cheers.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση